شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب موفق شد برق مورد نیاز تعدادی از تاسیسات نفت و گاز خود را از طریق عقد قرارداد دوجانبه با نیروگاه‌های خصوصی تأمین کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا نورانی مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: قرارداد دوجانبه با نیروگاه‌های خصوصی طبق مصوبه هیات وزیران و ابلاغ وزیر نیرو مبنی بر الزام تامین برق کلیه مشترکین برق با قدرت قراردادی بیش از ۵ مگاوات به یکی از روش‌های خرید انرژی از بازار بورس انرژی، عقد قرارداد دوجانبه با عرضه کنندگان خصوصی یا احداث نیروگاه اختصاصی به امضا رسید.

او با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با طی مراحل مختلف کار و انجام بررسی‌های فنی، اقتصادی، مالی و حقوقی و عقد قرارداد دوجانبه با نیروگاه‌های خصوصی، ۴ مگاوات از برق مورد نیاز تاسیسات خود را تامین کرد، افزود: تامین برق از طریق قرارداد‌های دوجانبه باعث کاهش قابل ملاحظه هزینه‌های تامین انرژی الکتریک در مقایسه با تامین انرژی الکتریکی از وزارت نیرو با قیمت بازار عمده فروشی خواهد شد.

نورانی با اشاره به اینکه از مزایای دیگر این قرارداد‌ها این است که در صورت پایین بودن میزان برق مصرفی نسبت به قدرت قراردادی، مشترک برق قادر خواهد بود، تصریح کرد: درخواست خود را به وزارت نیرو برای کاهش سقف دیماند قراردادی تا میزان مصرف واقعی خود، ارائه کند.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: هزینه‌های ترانزیت برق و در نتیجه مبلغ صورتحساب برق مصرفی بسیار کاهش می‌یابد و شرکت نفت و گاز گچساران با عقد قرارداد دو جانبه و درخواست کاهش سقف دیماند قراردادی به وزارت نیرو، توانسته است ماهانه در خصوص اشتراک‌های بینک، نرگسی و NGL ۱۳۰۰ هزینه انرژی الکتریکی را به نصف و هزینه ترانزیت برق را به یک سوم کاهش دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: این میزان صرفه‌جویی در شرایط سخت اقتصادی فعلی کار بسیار ارزشمندی است و در حال حاضر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران درصدد است تا این اقدام را برای سایر اشتراک‌های بالای ۵ مگاوات خود انجام داده و از مزایای این روش تامین برق استفاده بیشتری به‌عمل آورد.

وی ضمن تشکر از همکاران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، اظهار امیدواری کرد سایر شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز تابعه مناطق نفتخیز جنوب از تجربه موفق این شرکت استفاده کرده و هزینه‌های جاری تامین انرژی الکتریکی خود را کاهش دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصرف برق ، تامین برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.